Saturday, January 29, 2011

danger

  Assalamualaikum.

jari ini gatal ingin menekan punat2 kecil di komputer ini.

hari-hari bekerja

penat pown ada 

tapi

tidak mengapa

kerana untuk hidup 

saya boleh lakukan apa saja yang halal.






macam nie la jadi
kalau terlebih buat kerja

penat beb

kadang-kadang balik boleh tertidur terus.


terbaru.

ibu ada cerita pasal toyol kat my residental area.

rupa toyol uh lebih kurang macam ni



yang peliknya dye tak curi duit
dye curi 

rantai emas

its very creepy

tapi da ramai da yang kene

malam jumaat yang lepas

ada lah

jemaah yang menunaikan solat sunat bara'ah

100 rakaat

banyak uh

then ada la jiran yang cerita 

toyol uh bertenggek kat atas pagar

pagar uh selari dengan pagar rumah saya

dye tak suka ustaz yang lead solat sunat baca doa

untuk halang dye la kirenye

ustaz pown pasan dan keluar ke belakang

sembang

dengan toyol tu

hahahahahahaha

bunyi lawak tapi tak lawak

toyol uh cakap 

tuan dye duduk kat taman sebelah taman ini

dye suruh curi emas ja

then itu je laaaa


hahahahahaha



bosanbosanbosan


tidak tahu nak buat apa

borang upu

sudah isi

ambil kos yang tak tahulah boleh dapat ke tak

diploma undang-undang UIAM

diploma aeronautik UTM

itu jela yang saya ingat



any suggestion?


pengalaman.

kerja dekat kantin sekolah yang majoritinya orang asli

bertolak pukul 6 setengah petang

sampai

pukul 9 malam

heh.

kalau saya,saya pown agak tak lalu nak pergi sekolah

tapi mreka nak pergi sekolah

yang sedihnya bukan nak belajar

sekadar ingin perintah ibu bapa mungkin

tambang bas percuma

elaun lagi

nak apa lagi?

saya pown tak dapat macam uh.

ada seorang budak tingkatan 2

tapi tinggi budak tadika je

baju pown nampak uzur

kasihan dalam hati

tapi dya

eja nama sendiri pown tak tahu!

na'uzubillah

kasihan

sampai macam uh sekali tak nak belajar


nama sedap

NAJMI DANIEL B. AMRAN

tapi dia eja

NAIJM DANLIL B AMRAN

masa tengok buku dye saya nak menangis pown ada

kalau ibu ayah dye tengok anak dye macam nie
tak ke sedih
tapi dye tak tahu itu

then
aku pown ajar la dye macam mana nak tulis nama dye


saya berpesan kepada budak-budak asli kat sekolah uh

pesanan abg kantin yang tak pandai.

ingat.

kita tidak punyai harta pusaka yang boleh diwarisi

tapi

kita boleh miliki ilmu yang mampu mengubah hidup kita.


hanya pendidikan je boleh tolong kita.


wassalam~