Monday, February 28, 2011

jika versus kalau

assalamualaikum.

jika versus kalau.

entah sapa akan menang.

kedua-dua maksudnya memang sama.kebanyakan kita guna kalau.

dalam mesej lagu hebat.kalo.tak pown kalu.makin teruk ag kalowww.

terpulang kepada diri masing-masing nak guna yang mana.



perkataan kalau atau jika ini sangat hebat.solah-olah ia boleh mengubah sesuatu kejadian.tambah-tambah hal yang melibatkan kematian.


"kalau la aku tak beli buah durian uh tentu arwah masih hidup dan tak mati tertelan kulit durian".

lihat.

ini contoh.tada kene mengena dengan sape-sape.


andai kata saya diberikan "20 kalau" macam-macam saya nak tunaikan.


1. kalau la aku kuat,dah lama aku angkat eiffel tower kat paris 
   tu letak kat laman umah aku.

2. kalau la aku pandai,aku nak reka sebuah jentera yang boleh 
   hidung tanpa menggunakan tenaga manusia. *menjijikan

3. kalau la aku kaya,aku nak bina sebuah trek untuk mat-mat    
   rempit.siap bagi kubur free lagi.hadiah menarik menanti mereka 
   iaitu batu nesan 10 bijik setiap sokwang. *memahamikan?

itu kalau aku diberikan "20 kalau".tak habis pown lagi.


nampak.

betapa pentingnya kalau nie.

4. kalau aku seorang guru,aku akan hempuk murid-murid yang nakal
   dengan stereng kereta sorong umah opah aku.

5. kalau aku ialah doremon aku akan mengeluarkan alat yang boleh  
   mengubah suara suneo yang sengau tu.dan aku akan bukak nobita,
   sizuka dan suneo kat Malaysia.bukan giant sahaja.

6. kalau aku seorang bos.aku akan naikkan gaji staf-staf setiap   
   bulan dan aku akan menyewakan pejabat tersebut kepada mereka 
   sewa tu pown naik setiap bulan mohhahahaha.


 sebentar tadi "kalau" aku.kalian punya kalau bagaimana?


if in your world doesnt have word 'if' your world become parkinson  - donald duck

4 comments:

amlnafrhn said...
This comment has been removed by the author.
aina said...

hebat :)

Mazrina M. said...

cikgu tak kasi gune kalau . haha

azreen.anda? said...

amalina sahaja : sekeh la kalo berani haha

thanks.

maze : cikgu bg gune lahhh just jgn lebih 120 perkataan hahaha