Thursday, March 17, 2011

prihatin sikit ya!

assalamualaikum.  *nada yang sungguh lembut


eeeeeewwwwwwwwww...

                         =.=


entah kenapa hari ini idea nak ber-blog-ging tak sampai.

selalu ada mentol menyala.

di corong-corong radio ada selalu mereka sarankan prihatin.

*bukan patin,fatin apetah lagi sardin tapi

                     
                       PRIHATIN


.......


tolong.tolong.tolong.

ye makcik di sini ada cicakman yang sedia membantu.

tolong makcik nak.makcik dah ta larat.boleh anak pergi kedai?

*datang dari jauh takkan suruh pergi kedai pulak.boleh makcik.beli apa?

tolong belikan makcik kelapa,choki2 dengan serbuk kari.

boleh makcik.  *nak taknak kene pegi jugak.


zassssssss...... bukan terbang tapi jalan kaki saja..


aduh! lupa pulak aku nak mintak duit. *tape,teruskan perjalanan

tolong.tolong.tolong....!

kenapa bang,kenapa? ada apa yang tak kene?

tolong gua.tolong.tangan tak sampai nak garu belakang beb.

lagi sekali.ingatkan kene rompak ke apa.tape.superhero punya hal.kene garu jugak.

sssrrreeettttt...ssssrrreeettttt

trimas ya beb.

cicakman teruskan perjalanannya membeli choki2.

.......

kini,ramai anak-anak yang tidak prihatin kepada ibubapa mereka.

bagai binatang minyak yang penuh.

bila dah besar,bagai menconteng pen markr di muka.

hantar sana.hantar sini.

seorang ibu dan bapa boleh menjaga 11 orang anak.bukan 12 orang anak.

tapi mereka boleh menjaga ibu bapa mereka???

kirim salam!

........

*main dam

bunyi gitar..irama dan lagu..ohhh~~

ott! ko nak main dam ke nak nyanyi ni? mulut punyalah bau hancinggg!

ai? yang bau hidung,bukan mulut.

ottt, kalau hidung aku ada mulut,dah lama kau kene maki ott.

sob.sob.sob.sob.

ai,tadi bukan main bising kutuk aku.sekarang nangis pulak? nape nie mat?

anak-anak aku! ni dah masuk raya ketiga.batang hidung pown tak nampak nak ambik aku.

sah.memang sah nyanyuk orang tua nie.

mat,memang hari ni raya ketiga.tapi raya cina mat.ko dah buang tebiat ke apa?

ha? yeke? abis aku puasa ape semalam?

.......

*bateri habis mentol idea tak menyala

.......