Thursday, December 30, 2010

hingus

Assalamualaikum

salam sejahtera.


saja maw menulis perkara entah ape-ape ini

tak tau nak wat ape suda

kepada yang bersekolah,

selamat kembali ke sekolah


dulu waktu-waktu nak bukak sekolah

aku mesti menyebokkan diri untuk membeli barang sekolah




tapi




sekarang




saya sudah tidak perlu semua itu lagi




bukak sekolah ini juga




aku akan bekerja




"kerja apa? kat mane? gaji berapa?"



kerja dekat kantin sekolah menengah je
bukan kerja besar-besar pown
aku tak kesah ape orang nak cakap pasal kerja
asalkan halal dan masyuk suda



heeeee~





gaji tak banyak pown
cukup la untuk makan aku
malas suda mintak-mintak kat parents
segan =.='






tataw nak tulis ape lagi kali ini

mungkin aku cita pasal diri aku saja






hahahaha

seriyesly aku rindu sangat zaman persekolahan
walaupun
tak sampai sebulan pown aku menamatkan
tingakatan lima

di


SERATAS =.="





engat lagi masa mula-mula masuk darjah satu




pukul 7.30 pagi waktu Bombay




ayah aku hanta
naik moto je
sebab ayah memang tak suke kepada
kesesakan lalulalulalu lintas ni



berbekalkan moto honda EX5
ayah merempitkan kitorang
memecah keheningan pagi



"hah,kelas kamu 1 Dinamik"


"nie yeen kene masuk sendiri la ni?"



"takkan moto nie pulak nak hanta,haiyshhh"



vroooommmmmmmmmmmm


ayah belah cam uh je
konon nak aku berdikari la tu
terkontang-kanting aku sokwang2 cari kelas
1 Dinamik



1 Harmonis

1 Inovatif

1 Kreatif

1 Progressif

"hah,jumpe pown"

kelas hujung
uh pasal jauh uh
masuk-masuk je kelas
semua murid lain sekali cikgunye tengok aku


"nama sapa?",cikgu bertanya


yang aku bijak sangat masa uh jawab

"yeen"


nama betul.

cikgu uh tanya lagi kat aku

muhamad azreen bin roslan.


"mane ayah kamu?"


ayah kata suruh masuk je kelas ni
tak cakap ape-ape pown.



itu je mahu cerita.


sebulan lepas tu kowt.


biasa lah.

darjah 1


ada melukis,bwat corak bagai.


ada sehari ni
aku selsema.
cikgu suruh melukis pulakkkkk


tekap lah latar belakang lah


aku pown lukis je sambil

tarik hingus yang ingin jatuh dari lobang hidung

tawu kan macam mane situasinye?

ke nak demo?

kikikiki


sepoloh minit lepas tu
aku da tatahan da nak

srehhhhhhhh

srehhhhhhhhh

sedut hingus

aku pown biarkan hingus yang keluar dari lobang hidung

masa uh tak matang lagi
dan aku bertanya kpd diri sendiri

"heh,aku nak tengok pe jadi kat hingus ni"


meleleh beb

kene lukisan aku

seingat aku aku lukis

kuda bersayap uh.


macam nie kowt








  yang aku lukis
lagi buruk dari ni
nampak macam labu syong pown ada
nie boleh tahan lawa la kan.

hingus yang aku tanak tahan uh pown meleleh

takut membe-membe nampak

aku terus kaler lukisan uh
wat macam water kaler
pergh warnenye jgn cakap
bau.
jangan bayang

perghhhhhhhhh


uh la masa aku kecik2
itu je kowt entri kali nie
kalo nak wat sesuatu yang menjijikan

buat je
jangan malu-malu
alah macam engkau tak penah keluar hingus je
hahahaha


Assalamualaikum

end of story~

3 comments:

amlnafrhn said...
This comment has been removed by the author.
azree.ziffi said...

mst lukisan 2 cikgu ko masukkn dlm frame...haha

azreen.anda? said...

amalina: mane ade ah sekarang sye pembersih oke.sape yang suke korek idung pastu celek kat saye?


kamarul: lukisan uh aku bagi kat cikgu mohahahaha