Saturday, December 25, 2010

syhhh...

assalamualaikum.
hee~
saja maw cerita pasal hari ini.
mungkain entry ini sepanjang
pokok kacang jack :)






al-maklumlah lagi 10 haribebudak sekolah akan memulakan persekolahan.
bhahaha gelak kejam.
aku dah tak sekolahhhh
owh yeahhhh!







hari ini aku pegy ipoh.
cari barang-barang untuk aiman adik kecilku sekali.
cerewet seyh dye nie even baru berusia
10 tahun.






yang peliknya.
dia suka tengok kartun budak-budak tadika punya.
pelik giler.
hairan.
tapi yang peliknya lagi.
sekolah kebangsaan dengan sekolah agama.
dua-dua dapat no. 1.
cisssssssss.













biarlah kat dia.
oke.
sambung citer
satu family pegy.
lalu jalan medan gopeng yang ada fly over uh
budak-budak perak tawu la kowt





then jalan uh bersambung dengan
istana kinta a.k.a istana sultan
tengah-tengah carta hit era lagu meet pak cik hussein,
paapppppppppppp!






hero ku a.k.a ayah aku
tutup dario(heroin ayh aku suka cakap radio uh dario)
tercengang aku
pehal lak ayah tetiba tutup rado nie

"yah,bukakla balikkkk".
ayah aku jawab


"syhhhh,sultan tido uh,jangan kacau."





gelak kekekekekekkk aku dalam kereta
lawak nak mampoihhhh ah
hahahahahaha


sultan.
tido.
hahahahahaha












oke cukup.
bukak balik dario.
pergi ke supermarket UO yang banyak borong henset uh.
tapi kitorang singgah solat kat masjid berdekatan.



masuk masjid.
aku terpandang papan kenyataan masjid.
masya-ALLAH.





aku kaget dan kadet.
kaget dengan apa yang aku lihat.
korang tengok lah sendiri.




*kurun ke-19











*masjidi haram masa hadapan






 

aku pening.
bangang owh sorry bingung.
tak tahu adakah ini perubahan positif ataupun negatif.
yelah.
ada ustaz cakap antara tanda-tanda kiamat ialah
bangunan-bangunan yang mengelilingi kaabah uh lebih tinggi
daripada kaabah.






itu negatif.
kalau positifnya.
ini menunjukkan negara Islam pown tak kurang
kayanya antara negara-negara di dunia.






tapi yang pentingnya.
bangunan-bangunan baru yang kelelingi masjidil haram ni
arkiteks nya bukan orang Islam.
bangunan jam besar yang baru uh.
aku tengok macam big ben clock londonnnn.
kenapa nak tiru?
copycat uh tak bagossss.





itu pendapat aku lah.
tak tahu pendapat korang plak.
harap-harapnya yang baiklah yaaa.
amin.






owh terlupa.
satu lagi kelebihan Makkah ialah
orang bukan Islam takboleh masuk walaupun nak kaji.
ada orang putih pernah hilang dulu.
sebab buat hati kering masuk tanah haram ni.
ALLAH lindungi tempat ni.







sedangkan AL-MASIH AD-DAJJAL pown tak boleh masuk
inikan manusia biasa
pirahhhhh....
lagi satu
kaabah jugak ialah pusat generator
tenaga baik.
tak tahu ape yang aku merepek?
see this.










nanti korang tengok lah sampai abis dan pahamkan.related video
janagn lupa tengok.
ada 50 epidose.
dan jugak
jangan terlampau taksub dengan benda-benda ni
seperti seseparuh pihak
sebab bagi aku
kenapa nak kaji pasal orang lain.
just pertahankan pihak kita sudahhh
kan?kan?kan?





yaaaaaaa
26 disember 2010
pasukan bola sepak kebangsaan akan menentang
indonesia





menentang











aku sokong indonnnnn
omong-omongnya pasukan indon mainnya bagusss
kita tengok jeee sape yang menang





 


betting is not allowed
thank you.




okeee
takat tu je kowt entry uh
buang yang keruh
ambil yang jernih
yang tak berapa jernih,
tapis dulu k :P
bye!




end of story~


ada soalan,komen :)





 

2 comments:

amlnafrhn said...
This comment has been removed by the author.
azreen.anda? said...

uh la sal
haha ngeng towl